Forum www.rzeczpospolita2015.fora.pl Strona Główna www.rzeczpospolita2015.fora.pl
Symulacja Polityczna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[RR] o prywatyzacji spółki Polskie Koleje Państwowe Spółka A

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.rzeczpospolita2015.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / Sejm IX i Senat X kadencji / Debaty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz Siemieńczuk
Blok Janusza Siemieńczuka



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 3226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:38, 20 Sty 2014    Temat postu: [RR] o prywatyzacji spółki Polskie Koleje Państwowe Spółka A

Przechodzimy do dabaty nad ustawą autorstwa Ruchu rozwoju o prywatyzacji spółki Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna.

http://www.rzeczpospolita2015.fora.pl/laska-marszalkowska,143/rr-o-prywatyzacji-spolki-polskie-koleje-panstwowe-spolka-a,2856.html

og Debata potrwa do 23 stycznia do godziny 22:00.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mikołaj Liściowski
Nowa Prawica



Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:48, 20 Sty 2014    Temat postu:

Panie marszałku!
Wysoka Izbo!
Nowa Prawica zawsze wyrażała poparcie dla inicjatywy prywatyzacji kolei. W obecnej formie PKP jest w bardzo złym stanie. Rozwiązania zaproponowane w projekcie ustawy są naszym zdaniem bardzo dobre i oczywiście poprzemy tą ustawę.
Dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon Sienkiewicz




Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:17, 20 Sty 2014    Temat postu:

Wanda Kowalska

Panie Marszałku!
Wysoka Izbo!

Czas w końcu coś zrobić z fatalną sytuacją na polskiej kolei. Wszystkie rządy de facto co się zabrały do tego, to tylko bardziej szkodziły, niż naprawiały system. Ten rząd może być pierwszym w historii, który wreszcie wprowadzi jakiś porządek. I ustawa zaproponowana przez Ruch Rozwoju jest bardzo dobra, czas sprywatyzować PKP, co jest też dobre dla finansów publicznych. W pełni popieramy tą ustawę.

Dziękuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Halina Bożyszkiewicz
Prawo i Sprawiedliwość



Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 4247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 20:31, 24 Sty 2014    Temat postu:

og: Można jeszcze wziąć udział w tej debacie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brunon Batory
Blok Janusza Siemieńczuka



Dołączył: 17 Sty 2014
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wwa

PostWysłany: Pią 20:52, 24 Sty 2014    Temat postu:

OG: Dla mnie zabieraj jak chcesz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Halina Bożyszkiewicz
Prawo i Sprawiedliwość



Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 4247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 21:10, 24 Sty 2014    Temat postu:

Bożyszkiewicz

Panie Marszałku!
Wysoka Izbo!

Projekt jest po prostu kuriozalny... Wnioskodawcy zamiast ratować PKP, to wolą je do końca sprywatyzować. Otóż wiecie co jest przyczyną właśnie tak złego stanu kolei? Nie wiecie, bo gdybyście wiedzieli to tego projektu by tutaj nie było. Otóż już spieszę z wyjaśnieniami. Właśnie stopniowa prywatyzacja sprawiła, że każda spółka jest odpowiedzialna za coś innego... jedna za wagony, druga za lokomotywy, trzecia za tory, kolejna za coś jeszcze innego... Właśnie zgrzyty między spółkami i nieprawidłowości w rozkładach jazdy są przyczyną tak złego stanu polskich kolei. Są dwie spółki, dwa pociągi jadące w tym samym czasie i tylko jeden tor... Są straszne opóźnienia i tracą na tym pasażerowie. Do tego dochodzą niekończące się remonty i mamy przyczynę tak złego stanu polskich kolei- winę za taką sytuację ponoszą liberalne rządy prywatyzujące polskie koleje. Wy chcecie taką polityką kontynuować, na szkodę pasażerów. Czy państwo jechaliście kiedyś pociągiem? Wygląda na to, ze nie. A ja jechałam i jeżdżę bardzo często, nie jest to na pewno przyjemne przeżycie.

Powiem krótko- nie leczy się chorego pacjenta eutanazją. Pańska partyjna koleżanka, minister zdrowia na pewno to wyjaśni. Tym pacjentem chorym, ale do wyleczenia jest PKP, a eutanazją jest kompletna prywatyzacja.

Właśnie prywatyzacyjne, doraźne działania rządów po 1989 roku doprowadziły to kryzysu w jakim jest Polska... Podziękujcie niszczycielom polskiego przemysłu.

Najpierw trzeba inwestować w PKP, próbować uratować tę instytucję, a nie od razu wyprzedawać. Mamy przestarzałe składy, infrastrukturę w złym stanie, która jest ciągle remontowana, o czym już wspominałam wcześniej- tym trzeba się zająć.

Janusz Palikot, jako były minister transportu powinien takie rzeczy wiedzieć.

My, Agrarna Prawica stanowczo sprzeciwiamy się dalszym próbom sabotażu Polski, poprzez dziką i zbrodniczą prywatyzację.

Dziękuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek Kohn




Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 805
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:30, 24 Sty 2014    Temat postu:

Minister Kohn patrzy tylko i ponownie stwierdza, że Bożyszkiewicz nie ma nawet pojęcia, na czym polega projekt, o którym dyskutuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brunon Batory
Blok Janusza Siemieńczuka



Dołączył: 17 Sty 2014
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wwa

PostWysłany: Pią 21:32, 24 Sty 2014    Temat postu:

Szanowny Marszałku!
Wysoka Izbo!

Pani Bożyszkiewicz nie ma pojęcia o czym mówi. Po pierwsze nie sprywatyzowano ani jednej spółki kolejowej w Polsce od jakichś 80 lat. Więc winę za brak komfortu może Pani obarczać tylko i wyłącznie jej brak.
Natychmiast by Pani zmieniła zdanie o prywatyzacji kolei, gdyby tylko wyszła Pani ze swoich ciasnych ram myślowych i wsiadła w pociąg w jakimś cywilizowanym kraju np. Anglii lub USA.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Halina Bożyszkiewicz
Prawo i Sprawiedliwość



Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 4247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 21:34, 24 Sty 2014    Temat postu:

Panie pośle!

Proszę nie nie porównywać Polski do krajów tak bardzo dobrze rozwiniętych... To tak jakby pan zestawiał ze sobą Palikota i Pawłowicz pod względem wiary.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz Russyan
Blok Janusza Siemieńczuka



Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:40, 24 Sty 2014    Temat postu:

Panie Marszałku!
Wysoka Izbo!
Mój Ś.P kuzyn w 2006 roku pragnął upaństwowić kolej. W tamtym okresie byłoby to dobre rozwiązanie. 5 lat po reformie jeszcze można było wrócić do starych zasad funkcjonowania kolei.
Ale teraz? 12 lat później? Teraz już nie ma do czego wracać. Teraz można iść tylko na przód! I to jest właśnie ogromny krok do przodu!

Kolej w zimie stoi - awarie infrastruktury z powodu zimna.
Kolej w lecie stoi - awarie taboru z powodu gorąca. Nasze kochane lokomotywy, które mają grubo 40 lat na karku posiadają stary rozruch oporowy! Rozruch oporowy + Vmax. 20 km/h + upał sprawiają, że opory niesamowicie się nagrzewają, a rozkładową prędkość trzeba utrzymać (czyli te 20km/h).
Zabytki stoją i niszczeją - od lat w Wolsztynie - stolicy pary w całej EUROPIE(!), parowozy prowadzą ruch planowy. Pozostał jeden czynny parowóz. Za kilka miesięcy kończy mu się data rewizji. Zastanówmy się... Czy chcemy pozbawić Wolsztyn, Wielkopolskę oraz całą Polskę tak dobrej promocji kraju? Co roku 40 tys. osób zjeżdża się tylko i wyłącznie na paradę z parowozami właśnie tam! To, że PKP Cargo otrzymało Parowozownie Wolsztyn w 2000 roku, było największym błędem jaki można było popełnić ws. zabytków kolejowych.

Pewnie powiecie teraz: No dobra. Ale przecież to prywatne spółki wyniszczają kolej. Każda ma w głowie tylko swoje interesy i każda robi co innego.

Jak się tego nie nadzoruje to pewnie, że tak jest! Ta ustawa wprowadza nadzór nad prywatnymi spółkami. Ta ustawa pozwoli ogarnąć prywatne spółki.
Co Wy chcielibyście zrobić? Powiedzieć nagle kilkudziesięciu spółką, że już ich nie ma? Czy co? Że jutro wkracza do nich urzędnik państwowy i zamyka spółkę, bo jest prywata? Wiecie co byłoby gdybyśmy zniszczyli prywatne spółki? To dopiero byłby paraliż na kolei!

Gdyby od początku był nadzór nad prywatnymi spółkami nie byłoby takiego stanu jaki mamy teraz na kolei.

Dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brunon Batory
Blok Janusza Siemieńczuka



Dołączył: 17 Sty 2014
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wwa

PostWysłany: Pią 21:47, 24 Sty 2014    Temat postu:

<O! ktoś przeczytał moją ustawę>

Szanowny Marszałku!
Wysoka Izbo!

Pani posłanka wolałaby pewnie porównywać Polskę do Białorusi i pewnie za jej rządów wszyscy musielibyśmy przyjąć taką smutną retorykę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.rzeczpospolita2015.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / Sejm IX i Senat X kadencji / Debaty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin