Forum www.rzeczpospolita2015.fora.pl Strona Główna www.rzeczpospolita2015.fora.pl
Symulacja Polityczna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Rząd] O finansowaniu Zakładów Opieki Zdrowotnej

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.rzeczpospolita2015.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / Sejm X kadencji / Debaty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Renata Charleson
Porozumienie Centrum "Razem"



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:25, 10 Maj 2014    Temat postu: [Rząd] O finansowaniu Zakładów Opieki Zdrowotnej

Sylwester Tułajew

Przechodzimy do debaty na projektem Rady Ministrów;

Cytat:
Ustawa o finansowaniu Zakładów Opieki Zdrowotnej.


Rozdział I
Przepisy początkowe

Art. 1
Wprowadza się nowy system finansowania Zakładów Opieki Zdrowotnej oparty na wewnętrznym budżecie dynamicznym.

Art. 2
Budżet zwany teraz Budżetem Dynamicznym, przyznawany jest corocznie w oparciu o statystyki danego Zakładu Opieki Zdrowotnej z ostatnich 12 miesięcy przed każdym rozpoczętym rokiem kalendarzowym.

Art. 3
Tworzy się Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej. Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej zajmuje się ustalaniem budżetów Zakładów Opieki Zdrowotnej i tworzeniem statystyk.

Art. 4
Każdy Zakład Opieki Zdrowotnej otrzymuje własny budżet do rozporządzania przez struktury władzy wewnętrznej w oparciu o regulacje prawne Rzeczypospolitej Polskiej.

Art. 5
Budżety Zakładów Opieki Zdrowotnej uzależnione są bezpośrednio od instytucji Rzeczypospolitej Polskiej i Ministerstwa właściwego do spraw Zdrowia oraz instytucji od niego zależnych..
1. Jednostki Samorządowe tracą prawa do administracji finansowania Zakładów Opieki Zdrowotnej.
2. Fundusze strukturalne jednostek administracyjnych przeznaczane na zakłady opieki zdrowotnej trafiają do Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej i z niego dystrybuowane są do Zakładów Opieki Zdrowotnej.

Art. 6
Budżet Zakładu Opieki Zdrowotnej może być dofinansowywany przez instytucje niezależne oraz darowizny.
1. Tworzy się Fundusz Rezerwowy który służy do zapobiegania niedostatkom finansowym Zakładów Opieki Zdrowotnej.

Rozdział II
Przepisy szczegółowe dotyczące Budżetu Dynamicznego.

Art. 7
Budżet Dynamiczny przyznawany jest w skali roku kalendarzowego i przeznaczany na 12 miesięcy z góry.

Art. 8
Dysponowanie zasobami Budżetu przekazuje się odpowiednim organom wewnętrznym zakładu opieki zdrowotnej mianowanych przez zarząd.

Art. 9
Z budżetu finansowane są wszelkie usługi medyczne świadczone na terenie zakładu opieki zdrowotnej. Operacje finansowe muszą być ewidencjonowane w specjalnie do tego przeznaczonych urządzeniach dostarczanych przez ministerstwo właściwe do spraw zdrowia.
1. Ewidencjonowanie odbywa się na zasadach kas fiskalnych, jednak operacje nie są opodatkowane.
2. Przy każdej operacji ewidencjonowania powinien widnieć podpis pacjenta który skorzystał z danej usługi medycznej, lub osoby której usługa dotyczyła.
3. Ewidencjonowane są także operacje remontowe lub inne służące wypływom z budżetu zakładu opieki zdrowotnej nie związane ze świadczeniem usług medycznych.
4. Ewidencja jest podstawą tworzenia budżetu na rok następny.

Art. 10
Każdy Budżet Dynamiczny dysponuje określonymi z góry środkami dostarczanymi przez Ministerstwo właściwe do spraw zdrowia za pośrednictwem Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej. Ministerstwo właściwe do spraw zdrowia ani Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej nie ma prawa do potrącania funduszy na cele inne niż finansowanie zakładu opieki zdrowotnej. Budżet zakładu opieki zdrowotnej nie może być kredytowany. Budżet może zawierać tylko faktyczne środki finansowe.

Art. 11
W razie gdy zasoby budżetu zakładu opieki zdrowotnej nie zostały w pełni wykorzystane, fundusze przechodzą na rok następny niezależnie od ustalonego planu finansowego na rok następny.
1. Fundusze te przekazywane mogą być na wyposażanie zakładu opieki zdrowotnej lub finansowanie usług medycznych,
2. Ministerstwo właściwe do spraw zdrowia i Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej ma prawo do nie przyznawania dodatkowych zasobów finansowych Zakładowi Opieki Zdrowotnej w kwocie większej niż przekazana z budżetu roku poprzedniego. Tzn. Zakład Opieki Zdrowotnej nie może pobrać z Funduszu Rezerwowego kwoty większej niż ta która nie została wykorzystana w roku poprzednim.
1) Przepisy ust. 2 stosuje się gdy kwota niewykorzystana nie przekracza 5% całkowitej kwoty budżetu na rok następny.

Art. 12
Budżet Dynamiczny służy także do finansowania wynagrodzenia personelu Zakładu Opieki Zdrowotnej. Kwoty wynagrodzenia indywidualnego i całkowitego (wszystkich pracowników) ewidencjonowane są w Ewidencji Pracowniczej.
1. Do Ewidencji Pracowniczej przekazuje się dane na temat wydatków na wynagrodzenia dla personelu w skali miesiąca,
2. Na podstawie Ewidencji Pracowniczej przyznaje się finanse do Budżetu Dynamicznego odpowiedzialne za finansowanie wynagrodzeń.

Art. 13
Budżet Dynamiczny dzieli się na podstawowe komórki w liczbie trzech;
1. Komórka Usługi Medyczne, odpowiedzialna za finansowanie usług medycznych świadczonych na terenie Zakładu Opieki Zdrowotnej.
2. Komórka Wydatki Strukturalne, odpowiedzialna za finansowanie operacji remontowych i wyposażeniowych zakładu opieki zdrowotnej.
3. Komórka Wynagrodzenia, odpowiedzialna za wynagrodzenia dla personelu zakładu opieki zdrowotnej.

Art. 14
Komórki budżetu są podstawami do ewidencjonowania. Każdy zakład opieki zdrowotnej zobowiązany jest do ewidencjonowania w sposób zgodny z komórkami budżetu i ich przeznaczeniem.

Art. 15
Budżet może otrzymywać dodatkowe finanse w razie niewykonalności budżetu rocznego tzn. gdy wydatki były większe niż przewidziane. Fundusze na ten cel dysponowane są z Funduszu Rezerwowego którego wielkość ustala Ministerstwo właściwe do spraw zdrowia i ministerstwo właściwe do spraw finansów państwowych.

Art. 16
Budżet Dynamiczny tworzony jest przez Ministerstwo właściwe do spraw zdrowia którego przedstawicielem jest Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej, w porozumieniu z władzami Zakładu Opieki Zdrowotnej.
1. Podstawą budżetu jest dokument „Budżet Dynamiczny na rok xxxx” gdzie ciąg liter xxxx jest datą roczną na który budżet jest tworzony.

Art. 17
Dokument „Budżet Dynamiczny” powinien zawierać informacje na temat:
1. Wydatków za rok bieżący,
2. Przewidywanych wydatków na rok następny,
3. Dochody niezależne z roku bieżącego
4. Dochody niezależne przewidywane w roku następnym.

Art. 18
Budżet na rok następny tworzy się przed końcem 11 miesiąca roku bieżącego, i zatwierdza ostatecznie w pierwszym tygodniu roku następnego.

Art. 19
Niezgodności z wyliczeniami z 11 miesiąca roku bieżącego w stosunku do wydatków poniesionych w miesiącu 12 roku bieżącego, wyrównuje się przed końcem 1 miesiąca roku następnego.

Art. 20
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej zobowiązany jest do monitorowania stanu budżetu Zakładu Opieki Zdrowotnej w skali kwartału. Aktualne dane ewidencji powinny być analizowane i porównywane z danymi ewidencji danego kwartału w stosunku do roku minionego.

Art. 21
Budżet nie może być dysponentem funduszy do celów innych niż finansowanie pracy zakładu opieki zdrowotnej.

Rozdział II
O wpływach i wypływach budżetu

Art. 22
Budżet zyskuje pieniądze ze środków państwowych i prywatnych

Art. 23
Wpływy państwowe określane są na:
1. Dochody państwa ze składek zdrowotnych i ubezpieczeniowych
2. Dochody państwa z pozostałych wpływów budżetowych.

Art. 24
Wpływy prywatne określane są na:
1. Darowizny
2. Sprzedaż sprzętu medycznego,
3. Sprzedaż wyposażenia szpitala
4. Sprzedaż gruntów i nieruchomości należących do szpitala.

Art. 25
Wypływy z budżetu dynamicznego określa się na:
1. Świadczenie usług medycznych,
2. Wynagrodzenia dla personelu medycznego
3. Koszty utrzymania zakładu opieki zdrowotnej
4. Opłaty za wykorzystanie energii elektrycznej, gazu i wody

Art. 26
Budżet Dynamiczny służy do zakupu leków oraz osprzętu medycznego, zgodnie z zapotrzebowaniem szpitala. Nabyte w ten sposób środki lecznicze nie mogą być sprzedawane osobom trzecim. Dopuszcza się handel pomiędzy placówkami zdrowotnymi, z zastrzeżeniem iż muszą być one Publicznymi Zakładami Opieki Zdrowotnej.
1. Rozporządzenie Ministra do spraw zdrowia może jednostkowo dozwolić do określonej transakcji.

Art. 27
Wpływy prywatne na fundusz dynamiczny nie są opodatkowane.

Rozdział III
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej

Art. 28
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej przejmuje kompetencje i zadania Narodowego Funduszu Zdrowia na zasadach opisanych w ustawie.

Art. 29
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej w skrócie zwany NUOZ, dysponuje środkami budżetu państwa odpowiedzialnymi za zdrowie. Zwierzchnikiem NUOZ jest minister właściwy do spraw zdrowia.

Art. 30
Zadaniem NUOZ jest odpowiednie rozdysponowanie środków budżetowych państwa, na budżety dynamiczne zakładów opieki zdrowotnej. Budżety przydziela on na podstawie statystyk i ewidencji prowadzonych przez zakłady opieki zdrowotnej.

Art. 31
Kompetencje Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej ustala się na;
1. Dysponowanie środkami budżetowymi przeznaczonymi na zdrowie, w celu finansowania publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
2. Prowadzenie ewidencji pacjentów na zasadach kompetencji Narodowego Funduszu Zdrowia
3. Ewidencjonowanie pacjentów którzy zgodnie z ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, płacą składki określone w ustawach.
4. Określane wpływów i wypływów finansowych odpowiedzialnych za finansowanie budżetów dynamicznych.

Art. 32
Likwiduje się obowiązek zawierania umów o udzielaniu świadczeń opieki zdrowotnej z Narodowym Funduszem Zdrowia zwanym teraz Naczelnym Urzędem Opieki Zdrowotnej.

Art. 33
Na podstawie Ustawy o umowie o obsługę medyczną ustala się, iż każdy obywatel który nie zawarł takowej z Niepublicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej, zobowiązany jest do płacenia składek na świadczenia zdrowotne i ubezpieczeniowe wg obowiązującego prawa

Art. 34
Umowy o pracę zawarte z Narodowym Funduszem Zdrowia zostają rozwiązywane i podpisywane na nowo z zakładem opieki zdrowotnej w z którym obywatel zawiązał stosunek pracy na podstawie działań Narodowego Funduszu Zdrowia.
1.Każdy zakład opieki zdrowotnej zobowiązany jest do ponownego zatrudnienia pracowników na zasadach ustalonych w umowach zawartych między Narodowym Funduszem Zdrowia a pracownikiem, do czasu ich umownego wygaśnięcia.

Art. 35
W związku z Art. 34 likwiduje się stosunek pracy do Narodowego Funduszu Zdrowia zawierany przez pracowników zakładów opieki zdrowotnej, a kompetencje zatrudniania pracowników przekazuje się władzom zakładu opieki zdrowotnej.

Art. 36
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej ustala corocznie podział funduszy z budżetu państwa na finansowanie budżetów dynamicznych zakładów opieki zdrowotnej.

Art. 37
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej ustala wysokości wpływów do budżetów dynamicznych na podstawie ewidencji prowadzonych przez zakłady opieki zdrowotnej oraz własnych danych statystycznych.

Art. 38
Na podstawie ewidencji prowadzonych przez zakłady opieki zdrowotnej, określa się wpływy na komórki budżetowe na podstawach:
1. Ilości pacjentów z roku poprzedniego
2. Wysokości cząstkowej wydatków na usługi medyczne
3. Wysokości ogólnej wydatków na usługi medyczne
4. Wysokości wydatków z roku poprzedniego na wynagrodzenia dla personelu
5. Innych wydatków związanych z funkcjonowaniem zakładu opieki zdrowotnej w tym zobowiązań wymagalnych

Art. 39
Wysokość budżetu przyznawana jest przez Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej na podstawie danych określonych w Art. 38, z uwzględnieniem danych dodatkowych takich jak:
1. Warunki gospodarcze regionu
2. Przypływ i odpływ obywateli w rejonie zakładu opieki zdrowotnej
3. Możliwości poniesienia strat nieokreślonych lub określonych w roku na który ustalany jest budżet
4. Konieczności wymiany sprzętu medycznego
5. Danych o możliwym przypływie pacjentów w roku na który ustalany jest budżet
6. Innych które wynikać będą z przyszłych reform prawnych i gospodarczych

Art. 40
Budżet dynamiczny, Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej ustala na następujących zasadach;
1. Oblicza wysokość funduszy dostępnych z budżetu państwa które może rozdysponować
2. Od początku 11 miesiąca każdego roku do połowy 12 miesiąca, zbiera informacje niezbędne do ustalenia wysokości budżetu dynamicznego
3. Przetwarza informacje i zgodnie z zapotrzebowaniem zakładu opieki zdrowotnej przydziela wstępny projekt budżetu dynamicznego na rok określony
4. Rozdziela fundusze do budżetów dynamicznych na zasadach określonych w ustawie, przed rozpoczęciem każdego roku kalendarzowego a najpóźniej w 31 dni po jego rozpoczęciu.
5. W razie gdy budżet proponowany przez Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej jest uznawany przez zarząd zakładu opieki zdrowotnej za niewystarczający, następuje ponowne rozpatrzenie budżetu przez NUOZ
6. W razie wystąpienia nieprawidłowości określonych w Art. 40, ust. 5, w Zakładzie Opieki Zdrowotnej obowiązuje już przyznany budżet
1) Jeśli wysokość budżetu przyznanego ponownie przez NUOZ jest niższa od dotychczasowego, NUOZ potrąca w roku następnym kwotę wykorzystaną ponad wysokość ponownie przyznanego budżetu

Art. 41
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej może być pośrednikiem przy zakupie sprzętu medycznego, lekarstw, oraz innych środków niezbędnych do obsługi medycznej Obywateli Rzeczypospolitej Polskiej.

Art. 42
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej posiada centralę w Mieście Stołecznym Warszawa, oraz oddziały zgodnie z prawem funkcjonowania dotychczasowego, Narodowego Funduszu Zdrowia.

Art. 43
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej jest zależny od ministerstwa właściwego do spraw zdrowia i jest pośrednikiem między ministerstwem właściwym do spraw zdrowia a zakładami opieki zdrowotnej. Nie jest jednak zwierzchnikiem zakładów opieki zdrowotnej.

Art. 44
Obywatel Rzeczypospolitej Polskiej składki na obsługę medyczną wpłaca na zasadach dotychczasowych, jednak kompetencje w tym zakresie, dotychczas utrzymywane przez Narodowy Fundusz Zdrowia, przejmuje Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej.

Art. 45
Funkcjonowanie wewnętrzne Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej ustala się na podstawie ustawy, oraz wewnętrznego statutu.
1. Statut określany jest jednorazowo przed końcem roku 2019 i przesyłany do Ministra właściwego do spraw zdrowia.
2. Statut centralny obowiązuje we wszystkich oddziałach NUOZ

Art. 46
Władze oraz pracownicy bezpośredni Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej utrzymywane są zgodnie z umowami podpisanymi z Narodowym Funduszem Zdrowia aż do czasu ich wygaśnięcia lub zerwania zgodnie z obowiązującym prawem.
1. Po wygaśnięciu umów, każdorazowo, gdy wyrażona jest chęć obu stron, mogą być one podpisane na nowych zasadach lub przedłużone, z czymże umowy zawierane są już z Naczelnym Urzędem Opieki Zdrowotnej.

Art. 47
Dyrektorem Naczelnym Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej jest każdorazowo minister właściwy do spraw zdrowia.

Art. 48
Kompetencje Dyrektora Naczelnego ustalane są w drodze rozporządzenia jednak nie później niż 2 miesiące po ogłoszeniu ustawy w dzienniku ustaw.

Art. 49
Dyrektor Narodowego Funduszu Zdrowia oraz kadra zarządzająca, utrzymuje swój stosunek prawny w Naczelnym Urzędzie Opieki Zdrowotnej, jednak ich prawa i obowiązki zmieniają się zgodnie z obowiązującą ustawą.

Art. 50
Funkcjonowanie Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej finansowane jest z budżetu państwa.

Rozdział IV
Fundusz Rezerwowy

Art. 51
Tworzy się Fundusz Rezerwowy, jako jednostkę budżetową ministerstwa właściwego do spraw zdrowia, dysponowaną przez Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej.

Art. 52
Wysokość Funduszu Rezerwowego każdego roku ustala Minister właściwy do spraw zdrowia w drodze rozporządzenia.

Art. 53
Fundusz Rezerwowy służy do finansowania niedostatków finansowych budżetów dynamicznych, w razie gdy ustalona kwota roczna jest niewystarczająca na finansowanie funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej.
Art. 54
Zarząd każdego zakładu opieki zdrowotnej może, w drodze złożenia dokumentu zwanego „Deklaracją Dotacyjną” w Naczelnym Urzędzie Opieki Zdrowotnej, otrzymać dotację z Funduszu Rezerwowego.

Art. 55
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej przydziela fundusze z Funduszu Rezerwowego, na podstawie otrzymanej Deklaracji Dotacyjnych, jednak całkowita wysokość dotacji może być różna od zgłoszonej przez zakład opieki zdrowotnej w Deklaracji Dotacyjnej

Art. 56
Wysokość dotacji ustalana jest przez odpowiednie organy wewnętrzne Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej na zasadach określonych;
1. Wysokość pożądanej dotacji w stosunku do faktycznych wydatków dodatkowych poniesionych z braku funduszy na budżecie dynamicznym
2. Faktyczne zapotrzebowanie finansowe w terminie do ustalenia noworocznego budżetu dynamicznego w stosunku do pożądanej dotacji.
3. Gdy zakład opieki zdrowotnej nawiązał stosunek kredytowy przy zakupie sprzętu medycznego, środków farmaceutycznych oraz innych niezbędnych do obsługi medycznej obywatela określonej ustawowo, spłacenie kwoty kredytu.

Art. 57
Dotacja z Funduszu Rezerwowego nie jest kredytowana.
1. Wyjątkiem jest Art. 56 ust. 3, gdy zakup nie był konieczny.
1) Konieczność zakupu ustala się na;
a) Niedobór środków farmaceutycznych
b) Niedobór środków do obsługi medycznej, wyłączając zakup sprzętu medycznego mechanicznego.

Art. 58
Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej zobowiązany jest do uwzględnienia dodatkowych kosztów w budżecie na rok następny, oraz uwzględnienie kwoty dotacji z Funduszu Rezerwowego w tworzeniu nowego budżetu dynamicznego dla danego zakładu opieki zdrowotnej.

Art. 59
Wygląd Deklaracji Dotacyjnej określa minister właściwy do spraw zdrowia w drodze rozporządzenia.

Rozdział V
Przepisy i postanowienia końcowe

Art. 60
Oddziały Narodowego Funduszu Zdrowia likwiduje się po wpisaniu ustawy do dziennika ustaw, zaś Naczelny Urząd Opieki Zdrowotnej rozpoczyna swe funkcjonowanie przed końcem września 2019 roku.

Art. 61
Informacje na temat Zakładów Opieki Zdrowotnej NUOZ zbiera zgodnie z przepisami ustawy.
Art. 62
Pierwszy budżet dynamiczny zakładów opieki zdrowotnej, ustala się na podstawie świadczeń medycznych do których zobowiązane były zakłady opieki zdrowotnej na podstawie umów Narodowego Funduszu Zdrowia.
1. Oraz całości wydatków danego zakładu opieki zdrowotnej na obsługę medyczną obywateli, w roku 2019 oraz w roku 2018


Art. 63
Fundusz Rezerwowy uruchamia się wraz z początkiem roku 2020.

Art. 64
Ustawą o finansowaniu zakładów opieki zdrowotnej nie obejmuje się Ośrodków Drogowego Ratownictwa Medycznego, chyba, ze nowelizacje stanowią inaczej.

Art. 65
Programy i urządzenia do ewidencjonowania usług medycznych przez zakłady opieki zdrowotnej, dostarcza Ministerstwo właściwe do spraw zdrowia przed końcem roku 2019.

Art. 67
Dodatkowe przepisy organizacyjne Naczelnego Urzędu Opieki Zdrowotnej oraz Budżetów Dynamicznych, określać może Minister właściwy do spraw zdrowia w drodze rozporządzeń, jednak nie mogą one wykraczać poza kompetencje tej ustawy.

Art. 66
Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia jej w dzienniku ustaw.




Cytat:
Uzasadnienie

Ustawa ta proponuje by każdy ZOZ otrzymywał indywidualny budżet oparty na rocznych sprawozdaniach i wyliczony na podstawie realnego użycia funduszy w latach poprzednich. Prognozowanie wydatków zamiast negocjowania limitów wydaje się być bardziej sprawnym i efektywnym systemem.

Zakłady Opieki Zdrowotnej będą mogły indywidualnie zgłaszać potrzeby dotyczące dofinansowania z funduszu rezerwowego, co pozwala uniknąć zatrzymywania udzielania pomocy medycznej z braku funduszy zakontraktowanych z NFZ. Dodatkowo system dynamicznych budżetów, reaguje tak jak to powinno być w gospodarce kapitalistycznej, natychmiastowo na wzrost cen usług medycznych, na wzrost potrzeb opieki zdrowotnej w społeczeństwie.

Dotychczasowy system opiera się na kontraktach które często są przeinwestowane albo niedoinwestowane. Placówki sporządzają budżety o których z góry wiedzą, że będą nieefektywne albo po prostu nie spełnią swojej funkcji w sposób zapewniający ciągłość świadczeń.

Dla budżetu taka zmiana nie wpływa negatywnie w roku 2019, a w następnym roku może chwilowo zwiększyć zapotrzebowanie z finansów publicznych o ok 3-4% ze względu na stabilizowanie systemu. W ostateczności system da oszczędności rzędu od 5 do 15/20% wzrostu rocznego wydatków na NFZ i lecznictwo.



[og]Do południa w poniedziałek[/og]


Ostatnio zmieniony przez Renata Charleson dnia Sob 14:22, 10 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Renata Charleson
Porozumienie Centrum "Razem"



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:27, 10 Maj 2014    Temat postu:

Panie Marszałku!
Wysoka Izbo!

Projekt zgłoszony w sejmie poprzedniej kadencji niestety przepadł mimo większości głosów Za przez brak Kworum. Brak kworum jak wiemy był przyczyną upadku wielu projektów, nawet tych dobrych. Także i ten projekt jest projektem potrzebnym i niezbędnym do prowadzenia sprawnej polityki rządu w zakresie służby zdrowia. Apelujemy o poparcie projektu i jak najszybsze jego wdrożenie.

Dziękuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.rzeczpospolita2015.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / Sejm X kadencji / Debaty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin